program dne
Třída 3-4 roky SOVIČKY | |
---|---|
06.00 - 09.30 | Hry a zájmové činnosti dle výběru dětí, ranní cvičení, řízené činnosti, hygiena (8:15 - 8:30 svačina) |
09.30 - 11.15 | Pobyt venku |
11.15 - 12.00 | Hygiena, oběd (11.30 - 12.15) |
12.00 - 14.15 | Spánek, hygiena |
14.15 - 14.30 | Svačina |
14.30 - 16.30 | Hry a zájmové činnosti dětí |
Třída 4-6 let KOŤATA | |
---|---|
06.00 - 09.45 | Hry a zájmové činnosti dle výběru dětí, ranní cvičení, řízené činnosti, hygiena (8:30 - 8:45 svačina) |
09.45 - 11.30 | Pobyt venku |
11.30 - 12.15 | Hygiena, oběd (11.45-12.15) |
12.15 - 14.30 | Spánek, hygiena |
14.30 - 14.45 | Svačina |
14.45 - 16.30 | Hry a zájmové činnosti dětí |
Třída 5-7 let BERUŠKY | |
---|---|
06.00 - 10.00 | Hry a zájmové činnosti dle výběru dětí, ranní cvičení, řízené činnosti, hygiena (8:45 - 9:00 svačina) |
10:00 - 11.45 | Pobyt venku |
11.45 - 12.30 | Hygiena, oběd (12.00 - 12.30) |
12.15 - 14.30 | Spánek, hygiena |
14.45 - 15.00 | Svačina |
15.00 - 16.30 | Hry a zájmové činnosti dětí |
Program dne
je flexibilní s ohledem na individuální potřeby a možnosti dětí, na jejich zájem o činnosti. Uvedené časy jsou orientační a mohou být přizpůsobeny provozu, potřebám dětí tak, aby zde nacházely potřebné zázemí, klid a bezpečí.
Ranní scházení 6:00 – 8:00
Rozloučení s rodiči. Přivítaní s paní učitelkou, s kamarády. Povídání, ranní hry dle volby, přání a nálady dětí, hry motivované tématicky, individuální práce s dětmi
Dopolední činnosti 8:00 – 9:30/10:00
Dopolední blok tematicky motivovaných činností, spontánní aktivity a dětské hry, vycházející z přirozeného zájmu dětí, pohybově rozvíjející a vzdělávací činnosti, které vedou formou vhodné motivace k prožitkům, aktivnímu pohybu, poznávání, přemýšlení. Pokud to podmínky dovolí, co nejvíce vše směrujeme ven na čerstvý vzduch na zahradní plochy.
Pracujeme různými formami: jednak s celým kolektivem dětí, nebo ve skupinkách a také se zaměřujeme individuálně na jednotlivé děti.
- Tvoříme, malujeme, kreslíme, skládáme, stříháme, lepíme, modelujeme, experimentujeme, tančíme, zpíváme, hrajeme na rytmické hudební nástroje, spojujeme hudbu s pohybem a hrou na tělo, hrajeme divadlo, seznamujeme se s pohádkami a příběhy, dramatizujeme pohádky, sestavujeme, cvičíme, hrajeme pohybové hry, učíme se básničky…
Hygiena. Ranní svačina: děti chodí do jídelny v suterénu, kde se postupně po třídách střídají.
Pobyt venku
Děti si nejraději hrají na školní zahradě. Mohou se potkávat s kamarády z ostatních tříd. Je jim zde umožněn dostatek bezpečného volného pohybu, pohybové aktivity přispívají k jejich všestranné pohybové schopnosti a rozvoji fyzické zdatnosti. Mohou zde zažívat svá dobrodružství.
- zdoláváme překážky, prolézačky, lezeme na lezecké stěně, sklouzáváme ze skluzavky, houpeme se na houpadle, hrajeme si s míči a využíváme cvičební nářadí, hrajeme pohybové hry, jezdíme na koloběžkách, odstrkovadlech, stavíme z písku , kreslíme křídami na tabule
- V zimě jezdíme na kluzácích, bobech, stavíme sněhové stavby, sněhuláky, hrajeme různé hry na sněhu
Chodíme na vycházky, kdy se učíme správně přecházet silnici, poznávat některé dopravní značky, pozorujeme okolí školky. Chodíme i do aleje, na sportoviště, kolem řeky. Pozorujeme přírodu (rostliny, stromy, keře, květiny, hmyz, ptáčky, veverky, v zimě pomáháme krmit ptáčky) a přirozenou cestou si všímáme změn, které s sebou přinášejí různá roční období.
Oběd
Obědváme v jídelně, kde se, stejně jako při svačinách, postupně vystřídají všechny třídy od nejmladších po nejstarší.
- Připravujeme si samostatně příbory, talíře, hrnky s pitím. Učíme se správně stolovat, samostatně se najíst.
Děti do jídla nenutíme, ale snažíme se, aby jídlo alespoň ochutnaly. Na množství jídla se mohou domluvit s paní kuchařkou, pokud jim chutná, mohou si přidat. Uklízíme si po sobě stolečky (učíme se je utírat), odcházíme na toaletu, umýt se a převlékneme se do pyžam.
Odpočinek
Posloucháme pohádku, odpočíváme – spíme. Podle potřeby si nespavci za dodržení pravidel mohou hrát klidové hry, ale nesmí rušit spící děti.
Odpolední činnosti
Odpolední svačina, hygiena.
Odpolední blok cílíme na hry dle zájmu dětí, na individuální činnosti s dětmi, pohybové aktivity a hry, pokračování didakticky cílených činností, využití didaktických pomůcek a her, Pokud to podmínky dovolí, opět co nejvíce vše směrujeme ven na čerstvý vzduch, na zahradní plochy.